Gemeente Zwolle maakt tonnen te veel over aan zorgpartijen: 'Menselijke fout'
donderdag 25 juni 2026, 12:48 uurDe gemeente Zwolle heeft zorgleveranciers voor tonnen dubbel uitbetaald. Het is de derde keer in ruim twee jaar dat Zwolle te veel geld overmaakt. Een onafhankelijk onderzoek moet de precieze oorzaak boven tafel brengen. De gemeente geeft aan het bedrag inmiddels terug te hebben.
» RTV Oost
donderdag 25 juni 2026, 06:00 uur
Drie keer in ruim twee jaar maakt de gemeente Zwolle grote bedragen dubbel over: 2 ton, 8 ton, 3,5 ton. En dit keer raakt het ook nog eens 470 inwoners die hun leefgeld een dag te laat krijgen. „Wij betreuren ten zeerste dat dit is gebeurd.”
Het zijn iedere keer tonnen: Zwolle maakt voor derde keer grote som geld per ongeluk dubbel over
Foto's bij dit nieuwsbericht
Foto: RTV Oost