Nachtwerkzaamheden spoor 'noodzakelijk', maar medewerkers moeten 'grip krijgen op veiligheid'
woensdag 15 mei 2024, 12:41 uurSpoormedewerkers moeten 'meer grip krijgen op hun eigen veiligheid'. ProRail, de NS en demissionair staatssecretaris Vivianne Heijnen (Infrastructuur en Waterstaat) zeggen aan de slag te gaan met het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) over het dodelijke treinongeluk in Voorschoten.
» Omroep West
woensdag 15 mei 2024, 11:30 uur
ProRail gaat werken aan spoor veiliger maken na kritisch rapport OVV
ProRail gaat het werken aan het spoor veiliger maken. Dat zegt topman John Voppen woensdag na het kritische rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid naar aanleiding van het treinongeluk in Voorschoten vorig jaar.woensdag 15 mei 2024, 10:04 uur
OVV: onvoldoende aandacht voor veiligheid bij werk aan spoor
Bij het onderhoud aan het Nederlandse spoorwegnet is er vanuit het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat te veel aandacht voor het laten doorgaan van het treinverkeer, en te weinig oog voor de veiligheid. Dat concludeert de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) in een rapport over het treinongeval bij Voorschoten van april vorig jaar.woensdag 15 mei 2024, 10:00 uur
Onderzoeksraad stelt geen directe oorzaak treinongeluk Voorschoten vast
De Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft niet kunnen vaststellen wat de oorzaak was van het treinongeluk in Voorschoten vorig jaar. Dat schrijft de raad in het onderzoeksrapport over het ongeluk.woensdag 15 mei 2024, 10:00 uur
Deel spoorwerkplaats Voorschoten was niet veilig bij dodelijk treinongeluk
Een deel van de werkplek op het spoor bij Voorschoten was niet veilig tijdens het dodelijke ongeval in april vorig jaar. Dat concludeert de Onderzoeksraad voor Veiligheid woensdag. Bij het ongeluk kwam een kraanmachinist om en raakten tientallen mensen gewond.woensdag 15 mei 2024, 10:00 uur
Rapport na dodelijk treinongeluk: 'Onderhoud aan spoor moet veiliger'
Bij onderhoud aan het spoor wordt te veel de focus gelegd op het door laten gaan van het treinverkeer. Daardoor is er niet genoeg aandacht voor de veiligheid. Dat is de conclusie van het onderzoek dat de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) deed na het treinongeluk in Voorschoten vorig jaar. De directe oorzaak van het ongeluk is niet vastgesteld.woensdag 15 mei 2024, 10:00 uur
Ergste ongeval in tientallen jaren was te voorkomen: onvoldoende aandacht voor veiligheid
Het zware treinongeluk in Voorschoten was te voorkomen geweest. Dat concludeert de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) in zijn langverwachte rapport. De oversteekplaats waar kraanmachinist Martin dodelijk begin april vorig jaar werd aangereden was zeer onveilig.woensdag 15 mei 2024, 10:00 uur
Ergste ongeval in tientallen jaren was te voorkomen: onvoldoende aandacht voor veiligheid
Het zware treinongeluk in Voorschoten was te voorkomen geweest. Dat concludeert de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) in zijn langverwachte rapport. De oversteekplaats waar kraanmachinist Martin dodelijk begin april vorig jaar werd aangereden was zeer onveilig.woensdag 15 mei 2024, 10:00 uur
Ergste ongeval in tientallen jaren was te voorkomen: onvoldoende aandacht voor veiligheid
Het zware treinongeluk in Voorschoten had niet mogen gebeuren. Dat concludeert de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) vandaag in zijn langverwachte rapport. De oversteekplaats waar kraanmachinist Martin op 4 april 2023 omkwam was zeer onveilig.woensdag 15 mei 2024, 10:00 uur
Ergste ongeval in tientallen jaren was te voorkomen: onvoldoende aandacht voor veiligheid
Het zware treinongeluk in Voorschoten had niet mogen gebeuren. Dat concludeert de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) vandaag in zijn langverwachte rapport. De oversteekplaats waar kraanmachinist Martin op 4 april 2023 omkwam was zeer onveilig.Foto's bij dit nieuwsbericht
Foto: Omroep West
Foto: NU.nl
Foto: de Telegraaf
Foto: NOS
Foto: NU.nl
Foto: Omroep West
Foto: de Stentor