Hoe zet je als ondernemer je bedrijf op de kaart?
maandag 20 november 2023, 15:55 uurBen je onlangs als ondernemer begonnen en vind je het lastig om jezelf te profileren? Dan is dat vrij logisch en je bent niet de enige die dat lastig vindt. De ondernemerswereld is tegenwoordig zeer aantrekkelijk en veel mensen besluiten dan ook om ondernemer te worden.
Je komt dus in een concurrerende markt terecht en daarom is het niet altijd gemakkelijk om naam te maken. Gelukkig zijn er wel enkele praktische tips om je bedrijf op de kaart te zetten.
Investeer in fysiek promotiewerk
Ook in deze tijd is het nog praktisch om in fysiek promotiewerk te investeren. Dit lijkt misschien wat raar, aangezien de meeste ondernemers voornamelijk online actief zijn, maar toch is investeren in fysieke reclame geen slecht idee.
En wel om twee belangrijke redenen. In de eerste plaats is fysiek promotiewerk tastbaar. Mensen houden ervan om iets tastbaars in handen te hebben of te zien. Bij Printis kun je dan ook verschillende soorten promotiemateriaal aankopen.
Maar daarnaast is er nog een reden om te investeren in fysiek promotiewerk. Wanneer je daarin investeert, dan kom je origineel uit de hoek aangezien de meeste ondernemers tegenwoordig enkel online promotie maken.
Ga langs veel bedrijfsfeestjes en evenementen
Als ondernemer heb je ongetwijfeld een mooi LinkedIn-profiel, maar daarmee zet je nog niet direct de gehele onderneming op de kaart. Als ondernemer is het ook aan te raden om je gezicht te laten zien op bedrijfsfeestjes en evenementen. Je kunt je bijvoorbeeld bij een speciale ondernemersvereniging bij jou in de buurt aansluiten. Dan kun je andere ondernemers leren kennen en misschien samenwerken.
Bezoek om de zoveel tijd ook evenementen en het is ook geen slecht idee om regelmatig op een beurs te gaan staan. Dan ben je namelijk zichtbaar en op die manier kom je sneller in contact met potentiële klanten, investeerders en andere ondernemers die actief zijn binnen je branche.
Zorg ervoor dat je website origineel en vindbaar is
Zonder goede website is het niet gemakkelijk om je onderneming op de kaart te zetten en daarom is het belangrijk om veel aandacht aan je online visitekaartje te besteden.
Tegenwoordig zijn er speciale sitebuilders, dus je hoeft niet per se veel geld in een website te investeren. Je kunt namelijk zelf spelen met stijlen en je hebt geen programmeerervaring nodig wanneer je een redelijk simpele website nodig hebt. Zorg er in ieder geval voor dat je uniek uit de hoek komt.
Maak dankbaar gebruik van sociale media
Tegenwoordig is vrijwel iedereen actief op de sociale media en als ondernemer is het belangrijk om daar dankbaar gebruik van te maken. Je kunt jezelf namelijk op de kaart zetten door leuke acties te organiseren of interactief met je volgers bezig te zijn.