Rookontwikkeling in UMCG Groningen
dinsdag 23 juni 2026, 18:54 uurOp de KNO-afdeling van het UMCG in Groningen is dinsdag een het begin van de middag een afdeling ontruimd vanwege rookontwikkeling. Reden hiervoor was een smeulende kabelgoot in het pand.
» Blik op Nieuws
dinsdag 23 juni 2026, 15:08 uur
Ziekenhuis UMCG in Groningen is dinsdag aan het begin van de middag opgeschrikt door rookontwikkeling op verschillende plekken. Brand ontstond in een groepenkast. De brandweer is met man en macht ter plaatse.
Brand in ziekenhuis Groningen: spoedpatiënten geëvacueerd, KNO-afspraken afgezegd
dinsdag 23 juni 2026, 13:27 uur
Bij ziekenhuis UMCG in de stad Groningen is een deel van de KNO-afdeling ontruimd vanwege rookontwikkeling door een smeulende kabelgoot. De patiënten zijn naar andere afdelingen gebracht. Inmiddels is de brand onder controle.
Afdeling UMCG ontruimd na rookontwikkeling, patiënten verplaatst
Foto's bij dit nieuwsbericht
Foto: de Telegraaf
Foto: RTV Noord